Efficiënt water of reinigingsoplossingen verwarmen met de compacte warmtewisselaar kelvion ProEquip Tube H

11 September 2017 De Kelvion ProEquip Tube H is een mantel- en buiswarmtewisselaar die is ontwikkeld voor het efficiënt verwarmen van water, koeldragers of zuuroplossingen, bij toepassing in industriële CIP-reinigingssystemen.

Kelvion ProEquip Tube

De compacte, modulair geconfigureerde eenheid is ontwikkeld voor gebruik met stoom, waardoor het reinigingsmiddel of water tot de vereiste temperatuur wordt opgewarmd. Deze nieuwe roestvaststalen warmtewisselaar is verkrijgbaar in vier modelmaten en bedoeld voor gebruik met een bedrijfsdruk tot 16 barg en een bedrijfstemperatuur tot 200 °C. Het maximale thermische vermogen van deze modelseries loopt tot ongeveer 1050 kW, afhankelijk van de grootte van de warmtewisselaar. Het kleinste model is ontworpen voor een stoomtoevoer tot 600 kg/u en kan tussen 4 en 20 metrische ton water per uur verwarmen. Het grootste model kan met een stoomtoevoer tot 1800 kg/u werken en 18 tot 60 ton water per uur tot de vereiste temperatuur opwarmen. Op verzoek kunnen modellen ook worden geleverd met hogere stroomsnelheden en temperaturen.

De Kelvion ProEquip Tube H bestaat uit een mantel met daarin een bundel buisjes. De eenheid is dankzij het ontwerp eenvoudig te installeren en zorgt voor een zeer efficiënte warmteoverdracht binnen een kleine ruimte. De buizenbundel kan snel vanuit de binnenkant van de mantel worden gedemonteerd, waardoor service eenvoudiger wordt. Beide uiteinden van de mantel zijn voorzien van dubbele O-ringpakkingen, waardoor de eenheid zelfs met grote druk- en temperatuurschommelingen veilig kan werken. Een speciale lekkageopening detecteert eventuele lekkage. Kelvion biedt ook passende tegenflenzen en isolatie als toebehoren.

Heb je nog vragen?

Nicole HückelsSenior Manager Press Relations and Trade FairsTelefoon: +49 234 980 2584Fax: +49 234 980 34 2584