Jürgen vinkenflügel wordt nieuwe CEO bij kelvion

13 December 2017 Kelvion heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf een nieuwe leider krijgt. Per 1 januari 2018 is Jürgen Vinkenflügel de nieuwe CEO van Kelvion. Dr. Robert Wassmer en Silke Hartmann verlaten Kelvion om hun carrière buiten het bedrijf voort te zetten. We zijn op zoek naar een vervanger voor Silke Hartmann, Chief Financial Officer bij Kelvion, en hebben al een aantal kandidaten. Mevrouw Hartmann blijft actief bij Kelvion totdat ze haar taken aan haar opvolger kan overdragen.

[Translate to Netherlands:] New CEO at Kelvion Jürgen Vinkenflügel

“We hebben er alle vertrouwen in dat Jürgen Vinkenflügel Kelvion in een fase van nieuwe groei en klanttevredenheid kan leiden,” zei Manfred Eiden, voorzitter van de aandeelhouderscommissie van Kelvion. “We willen Dr. Robert Wassmer en Silke Hartmann bedanken voor hun enorme inzet en waardevolle bijdrage aan belangrijke verbeteringen die in de afgelopen twee jaar bij Kelvion zijn doorgevoerd.”

“De aandeelhouderscommissie, onze nieuwe CEO Jürgen Vinkenflügel en onze Chief Sales Officer Klaus Bohnet kunnen voortbouwen op de gelegde basis om de transformatie van Kelvion tot internationaal, geïntegreerd leider in de warmtewisselaarindustrie voort te zetten. De belangrijkste elementen van deze strategie zijn onder meer een grondig inzicht in markttrends en de behoeften van onze klanten, een internationaal verkoopteam en een geïntegreerde productie-infrastructuur. Op die manier kunnen we innovatieve en competitieve producten en diensten aan gerichte klantsegmenten blijven leveren,” voegde Manfred Eiden daaraan toe.

Jürgen Vinkenflügel bekleedde tijdens zijn indrukwekkende 35-jarige carrière leidende posities in de energie-, olie- en gasindustrie. Voordat hij bij Kelvion kwam werken, was Jürgen Vinkenflügel de CEO van SAG Group. Hij werkte in Duitsland en internationaal bij MAN Diesel & Turbo, AEG, Alstom en Siemens in industrieën die voor Kelvion zeer relevant zijn. Jürgen Vinkenflügel heeft werktuigbouwkunde aan de faculteit Toegepaste wetenschappen van de universiteit van Aken gestudeerd.

Heb je nog vragen?

Nicole HückelsSenior Manager Press Relations and Trade FairsTelefoon: +49 234 980 2584Fax: +49 234 980 34 2584