Nf100M – de nieuwe warmtewisselaarplaat voor visceuze media en media met deeltjes van kelvion

09 November 2017 De nieuwe NF100M-warmtewisselaarplaat van Kelvion kan in de volgende sectoren bij processen met viskeuze media en media met deeltjes worden gebruikt: bij de productie van fruit- en groentesap, ketchup en mayonaise, bij de productie van suiker (dikke sap en siroop), in de papier- en cellulose-industrie, bij de productie van bio-ethanol en bij de zuivering van industrieel afvalwater.

Kelvion NF100M

De nieuwe plaat van Kelvion is een aanvulling op de serie NF met middelhoge prestaties en verkrijgbaar in roestvast staal en titanium. De NF100M-warmtewisselaarplaat heeft een aantal speciale, technische ontwerpkenmerken, zoals vrijstroomkanalen voorzien van stromingsopeningen met een constante breedte en continue ondersteuningsleidingen, waardoor deeltjes met een diameter tot 3 mm door de afzonderlijke openingen kunnen stromen zonder verstoppingen te veroorzaken. Dit ontwerp is op de oudere serie N40 van Kelvion geïnspireerd en zorgt dat deze veeleisende middelen op een energie-efficiënte manier kunnen worden behandeld. De lange productieperioden tussen reinigingscycli zorgen dat de bedrijfskosten laag blijven. De nieuwe NF100M heeft hetzelfde frame als de NT100M-platen, zodat de NT100M zonder veel tijd of kosten door de nieuwe NF100M-platen kan worden vervangen.

Het Kelvion PosLoc™-assemblagesysteem zorgt dat de plateneenheid optimaal wordt gecentreerd en dat warmtewisselaars na inspectiewerkzaamheden eenvoudig weer kunnen worden gemonteerd. Bovendien heeft de bevestiging met de EcoLoc-pakking een positief effect op de dichtheid van de warmtewisselaars, waardoor ze meer betrouwbaarheid en een langere levensduur bieden. Bovendien betekent een eenvoudige montage dat onderhoud en reparaties snel kunnen worden uitgevoerd, en dat is weer terug te zien in de lagere kosten gedurende de levensduur.